Miljövänligt kan vara oerhört energikrävande...
Då var man åter i vardagen. Borta är helgens glitter och glamour. Melodifestivalcirkusen drar vidare, den här veckan till Västerås. På lördag är det dags för Häggkvist/Johnsson att stå på scenen och det värsta är att jag inte kommer att kunna se detta. Är nämligen på 30-årsfest med rock n roll tema så någon storbildsskärm med Melodifestivalen är väl inte att hoppas på...=) Tänk om inte Carola och Andreas går vidare? Vilken skandal det skulle vara och detta säger jag trots att jag inte hört låten...
I veckan har Mr Melodifestival, Christer Björkman, varit i blåsväder. Detta är ju något som borde gynna mig och jag kände faktiskt att dörren till schlagergeneraljobbet stod lite på glänt. Att spela på vilka artister som ska gå till final var inget smart drag...skulle jag aldrig gjort om jag varit i hans position...=) Men än så länge har telefonen varit tyst så jag antar att Björkman har fortsatt förtroende.
I går hade jag Christer Sjögrens "I love Europe" på hjärnan i princip hela dagen. Jag gick och smånynnade på denna tyskinspirerade ompa ompa låt och var på god väg att höra av mig till upphovsmännen med Pling i spetsen och be om nån slag ersättning. Men istället för att höra av mig till Pling tog jag idag kontakt med det fantastiska företaget SJ. Anledningen till detta var att när Anna, Sara och jag skulle åka tåg till Malin i Göteborg i slutet av januari i år hade vi helt plötsligt inga platser på tåget, detta trots att vi bokat biljetter med platser redan i november. Följden blev att vi inte hade någonstans att sitta och trots att det fanns platser lediga i första klass fick man inte sitta där. Efter att ha suttit i kö till SJ i 13 minuter kom jag äntligen fram till en dam vid namn Siv. Siv förklarade för mig att jag skulle ringa kundtjänst istället och där satt jag i kö i 15 minuter. Till slut svarar en kille vid namn Per lite trött "skicka in en restidsgaranti och dina biljetter". Sist jag gjorde det var när mitt tåg till Stockholm var fyra timmar försenat och då fick jag ett tillgodo från SJ efter fyra månader. Det här tolkar jag som att SJ får jävligt mycket reklamationer! De säger i sin reklam "Det miljövänligaste sättet att ta sig fram - åk tåg". Jag ogillar det faktum att miljövänligt är lika med tids- och energikrävande! Så kära vänner, jag ser bara en möjlighet - släpp monopolet på tågresor fritt så ska nog SJ lära sig en del om kundvård, annars finns en uppenbar risk att folk ger fan i att åka kommunalt!
Önskar er en trevlig onsdag kväll!
Kram
Sara
I veckan har Mr Melodifestival, Christer Björkman, varit i blåsväder. Detta är ju något som borde gynna mig och jag kände faktiskt att dörren till schlagergeneraljobbet stod lite på glänt. Att spela på vilka artister som ska gå till final var inget smart drag...skulle jag aldrig gjort om jag varit i hans position...=) Men än så länge har telefonen varit tyst så jag antar att Björkman har fortsatt förtroende.
I går hade jag Christer Sjögrens "I love Europe" på hjärnan i princip hela dagen. Jag gick och smånynnade på denna tyskinspirerade ompa ompa låt och var på god väg att höra av mig till upphovsmännen med Pling i spetsen och be om nån slag ersättning. Men istället för att höra av mig till Pling tog jag idag kontakt med det fantastiska företaget SJ. Anledningen till detta var att när Anna, Sara och jag skulle åka tåg till Malin i Göteborg i slutet av januari i år hade vi helt plötsligt inga platser på tåget, detta trots att vi bokat biljetter med platser redan i november. Följden blev att vi inte hade någonstans att sitta och trots att det fanns platser lediga i första klass fick man inte sitta där. Efter att ha suttit i kö till SJ i 13 minuter kom jag äntligen fram till en dam vid namn Siv. Siv förklarade för mig att jag skulle ringa kundtjänst istället och där satt jag i kö i 15 minuter. Till slut svarar en kille vid namn Per lite trött "skicka in en restidsgaranti och dina biljetter". Sist jag gjorde det var när mitt tåg till Stockholm var fyra timmar försenat och då fick jag ett tillgodo från SJ efter fyra månader. Det här tolkar jag som att SJ får jävligt mycket reklamationer! De säger i sin reklam "Det miljövänligaste sättet att ta sig fram - åk tåg". Jag ogillar det faktum att miljövänligt är lika med tids- och energikrävande! Så kära vänner, jag ser bara en möjlighet - släpp monopolet på tågresor fritt så ska nog SJ lära sig en del om kundvård, annars finns en uppenbar risk att folk ger fan i att åka kommunalt!
Önskar er en trevlig onsdag kväll!
Kram
Sara
Kommentarer
Trackback